Thursday, December 25, 2008

-WHAT THE HELL THE BOY!!!

Ini sekadar hiasan. Ternyata ini bukan gua.Walaupun mamat ni pakai spek, tapi dia tak putih macam gua.Gua pun takla seburuk lantak macam dia ni.Tambahan pula, gua lagi hensem dari mamat ni.Haritu gua p satu kedai "sinseh" (tabib cina) beli ubat Qaseh. Gua agak familiar jugak la dgn sinseh tu. Selalu gua beli ubat dgn dia. Sambil-sambil tu gua ada jugak borak-borak dengan dia. Sinseh tu ckp gua kena kontrol makan. Dia pun perasan gua dah bulat satu macam. Pastu dia ckp badan gua banyak toksin sama angin. Gua tanya dia balik, ada ka ubat kasi "potong" selera makan. Dia cakap tadak looo. "Itu suma lu sendili aaa kena kontrol." kata sinseh tu lagi.Betul. Bunyi macam lawak. Tapi itula masalah gua. Gua punya nafsu makan sangat membuak2. Nampak tu nak makan, nampak ni makan. Ada jugak member cakap gua ni tak baca Bismillah kot sebelum makan. Gua senyum je la. Gua cakap, gua dah baca semua dah. Gua tinggal tak baca Yasin je lagi sebelum makan. Tapi betul jugak kan ? Kalau gua baca Yasin, sure masa nak makan nanti, dah sejuk dah makanan tu. Bile dah sejuk, mungkin makanan tu tak sedap. Dan bile dah tak sedap, gua kurang la makan ka ? Hoh mende la gua merepek ni. Yang nyata, itu teori tak boleh pakai la.Gua bukan tak eksesais (walaupun tak kerap). Weekend gua naik Bukit Bendera (Hiking ok ? Bukan naik keretapi), jogging / jalan laju di area Taman Belia di Penang. Orang Penang tau aaa mana tempat-tempat gua sebut ni. Sekali sekala gua join budak-budak Kampung Rawa main bola di Padang Polo. Main-main je la, bukan main padang besar. hari tu pun masa jamuan besday Qaseh pun, gua selamba je tanggung kerusi pelastik sama meja banquet naik turun rumah. Letih tu ada la, tapi gua rasa biasa je. Tade la sampai pancit pastu kena p berurut. Bukan tu menunjukkan gua still ok ke ? Tapi badan gua tetap montel. Abih camno tu?Ah gua pk pk balik, biar je la badan gua montel. Asalkan gua still boleh hiking, boleh main bola/futsal dan buat aktiviti fizikal yang "biasa-biasa" pun gua dah dah rasa syukur dah. Biar besar, asal gua fit. Bab rokok tu, lain cerite la yek ? Kalo lu orang ada nasihat/pendapat, dipersilakan la ek. Gua no hal. Lama dah gua nak share pasal masalah problem gua ni.

1 comment: